om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

onsdag 17 oktober 2012

Födelsedag

= dålig matdag! Eftersom jag fyller år, och var ledig halva dagen, bakade jag cupcakes och bjöd på på jobbet! Farligt goda, men en innehöll antagligen en veckas kalorier! Receptet heter Death by oreos och gör verkligen skäl för sitt namn. Det är oreos under, i smeten och i frostingen!

När jag väl kom hem (halv tio, efter fortbildning på jobbet) körde jag lite trappmaskin, en stund mage/rumpa/rygg för att försöka stilla mitt dåliga samvete något. Det gick sådär, och ledde mest till massa energi så jag inte kan sova! Jag ska gå upp igen om 6 ti.mar! Suck!

Men en bra sak är att jag kanske har fått en ny motivation för att bli av med det sista. Det har stått still ett tag nu igen, efter en lyckad första vecka. Men med det nya (som jag behåller för mig själv) kanske jag kan komma igång igen, och hålla det den här gången! Men nu måste jag verkligen försöka sova en stund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar