om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

måndag 15 oktober 2012

Suck...

Andra veckan blev inte så bra! Jag har visserligen tränat någon gång mer, men inte tillräckligt! Dåligt väder och kyla har minskat antalet promenader (dåliga ursäkter, jag vet) och heögen har bestått av både pizza och vin! Sista veckan som 26-åring blev alltså en dålig vecka, sett till vikten!

I veckan som kommer kan det tyvärr bli samma sak! Tre sena kvällar på jobbet, vilket i och för sig kan innebära att jag inte småäter så mycket! På onsdag fyller jag år, och det ska firas i helgen. Då kommer flera långväga vänner, och det brukar inte vara jättebra för mat- och dryckesvanor! Det innebär höga krav på mig själv resten av veckan. Jag ränkar med träning på torsdag, och en eventuell promenad på jobbet på tisdag, innan det är dags för kvällsjobb! Men det är ji tveksamt om jag hinner, finns ju alltid annat att göra när man är på jobbet!

En av vännerna som kommer till helgen är vegetarian, jag funderar på vad jag ska hitta på i matväg. Först tänkte jag tomatsoppa med philladelphia och tortellinis, men insåg att det fick hon förra gången hon var här. Så nu får jag nog fundera lite till, jag vill ju inte upprepa mig!

Det kommer bli en galen vecka på jobbet, men jag har ändå sett fram emot den här veckan länge! Förhoppningsvis träffar jag en polare i morgon efter monsterdagen på jobbet, och får fira min födelsedag i anslutning till rätt dag. Dessutom tror jag att helgen blir fantastisk! Nu gäller det bara att tänka på maten! Suck, varför måste socker vara så gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar