om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

måndag 8 oktober 2012

Första veckan!

En vecka avklarad, och det har faktiskt gått ganska bra. Jag var visserligen på kräftskiva i helgen, och då blev det några glas vin mer än jag borde druckit, men det känns okej. Jag har inga planer på att lägga om mitt liv helt, bara anpassa det lite grand. Det innebär att det kommer komma dagar då jag spräcker kalorimängden för dagen med råge, men då får det bli så! Jag lät ju i alla fall bli chipsen! Kräftskivan var i alla fall värd det, med trevliga och överraskande inslag! Mer sånt!

Jag fick en trevlig övverraskning när jag och en vän var och shoppade i går! Jag har varit på jakt efter en ny vinterjacka ett tag, eftersom min gamla är galet stor. Så vi provade jackor på mig! Och jag hittade en, på intersport av alla ställen! Det blev en ganska smal modell, typ en parkas. Men det som är så bra med den är att det är storlek 38 på den. Det är tre storlekar mindre än min senast köpta jacka! Tre storlekar på ett år! Jag har inte köpt storlek 38 på jag vet inte hur länge! Jag är sjukt stolt, och nöjd med mig själv! Och taggad på att bli av med resten!

Men som sagt, på det stora hela, en mycket bra vecka! Inte så mycket träning, men en del promenader, och en del tid spenderat på trappmaskinen hemma! Och det har visst gett resultat med, för vågen visade idag på -1.5 kg! Så nu kör vi en minst lika bra vecka, fast med mer träning! Det känns som att det kommer bli en bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar