om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

måndag 10 januari 2011

Åter till verkligheten!

Idag var första dagen på jobbet efter julledigheten. Det var med blandade känslor jag åkte min 10 mil i morse. Jag trivs som sagt väldigt bra på jobbet, men vad slår egentligen ledighet? Nu blir det till att rätta uppsatser. planera lektioner och få ordning på schemat inför vårterminen (som inte börjar förrän 24e). Imorgon kommer eleverna, och då blir det lite mer ordning. Idag har varit möten hela dagen, vissa mer produktiva än andra, men jag tror att vi fick gjort vad vi skulle.

Bröllopet i lördags var väldigt vackert, och det serverades god mat och sällskapet var trevligt. En bra kväll helt enkelt. Men det var väldigt skönt att komma hem igen i går och hinna vila lite innan allvaret. Bruden ringde idag och frågade mig om jag verkligen gjort pralinerna själv, och krävde att jag skulle lära henne det. De var med andra ord mycket uppskattade! Väldigt roligt att höra.

Kände mig lite krasslig i söndags, men när jag studsade ur sängen vid fem i morse var det som bortblåst. Skönt det! När jag kom hem från jobbet idag var det istället Medoxas (den äldsta katten) tur att vara lite krasslig. Hon har en köttbulle-stor böld på halsen, och det ser ut som att hon svalt en leksaks boll. Hon har inte gjort det. Antagligen har hon fått ett litet sår som blivit infekterat. Det är öppet, och hon river en del på det, så veterinären tyckte inte att jag behövde åka in med henne idag, utan bara hålla rent och kolla hur det verkar imorgon. Det har varat lite mer under kvällen, och nu är bölden mindre, så det är nog ingen fara! Men shit vad nojig jag blev när jag kände den. Allt från kvävning till cancer hann springa genom huvudet innan jag såg såret och pratade med veterinären!

Jag hade tänkt lägga in lite fler bilder, dels på de färdiga pralinerna, och på brudparet,  men jag hittar inte sladden till min telefon just nu, och jag har en spinnande katt i knät, så jag vill inte resa på mig och leta heller. Ni (om det finns någon där...) får hålla till godo med några foton på mina katter som jag redan hade på datorn!







//Sanno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar