om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

torsdag 13 januari 2011

Börjar visst bli gammal!

Det blev en sjudagarskur med penicillin för Medoxa, men hon slapp i alla fall tratten. Nu har jag det stora nöjet att pilla i henne tabletter två gånger om dagen, och hålla såret rent. Inget av det är speciellt uppskattat. Menmen, så länge hon blir frisk är jag nöjd. Hon lär sig säkert att tycka om mig igen.

Det har varit en bra vecka på jobbet än så länge, bara en dag kvar. Det är väldigt skönt att det är fredag imorgon. Jag har haft en jobbig huvudvärk hela veckan som har kommit och gått. Nu är den tillbaka med besked. Så nu är klockan 21, och jag ska gå och lägga mig. Jag har officiellt blivit min mamma!

Idag tog jag tåget till jobbet för första gången denna vecka, och givetvis var det försenat. Tåget var sent från Linköping, och när vi kom till Gamleby gick tåget sönder, så jag missade hela min första lektion, och var nästan sen till min andra. Skön start på dagen, och en bättre start på det här årets kollektivtrafikpendlande! Tåget hem var i alla fall bara en kvart sent. Nu håller jag istället tummarna för morgondagens tåg. Men mina förhoppningar är ganska låga, det är ju trots allt kallt ute fortfarande!
Utsikten från tågfönstret. Säga vad man vill, men när man tittar på det från värmen är det väldigt vackert!

//Sanno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar