om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

söndag 16 januari 2011

Långsam helg

Ja, detta har nog varit den mest långsamma helgen på väldigt länge. Jag har verkligen inte gjort någonting vettigt. Igår jobbade jag en stund, försöker hamna rätt med terminens planering. På kvällen hade Pontus en kompis här, och sen gick de vidare. Idag har jag inte lyft ett finger. Jo, jag har plockat ned alla julsaker. Jag har inte packat dem, men de står i alla fall inte framme längre.

Någon mat har jag heller inte lagat. I fredags när jag kom hem var tacos serverat, och det var bara att sätta sig och äta direkt. Igår blev det pizza, eftersom pojkarna var hungriga efter att ha varit i studion på eftermiddagen. Idag har jag inte kommit mig för middag än, men jag har lyxat till det med lite dessert, i form av glass, hallon, björnbär och chokladsås. Mums. Men någonting vettigt får jag nog äta. Och ganska snart, det är ju snart läggdags för mig.





Det är dock väldigt svårt att få tummen ur och göra nåt, när katterna har haft sin största myshelg på hur länge som helst. De har velat vara med överallt, och är inte nöjda förrän de ligger i knät på en. Det är svårt att resa på sig när katten har lagt sig till rätta och spinner som en tok


Men nu ska jag väl försöka ta tag i saker, och i alla fall åstadkomma någonting innan jag går och lägger mig. Antagligen blir det en vända till med planeringen för jobbet.

//Sanno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar