om matlagning, bakning, sömnad, katter och livet i allmänhet

fredag 7 januari 2011

Ett riktigt inlägg

Okej, jag blir ju tvungen att skriva ett riktigt inlägg med, ett som inte handlar om varför bloggen kom till, utan som handlar om mig!

Jag är ju som sagt gymnasielärare, och blev färdig med min utbildning i våras. Jag håller alltså på med mitt första läsår som lärare, och jag känner mer och mer att jag inte förstår varför någon blir någonting annat! Det är ett ganska hårt arbete, med tanke på 45-timmarsveckor, men så belönande! Och sen ska man ju inte glömma bort vad vi tjänar på att jobba mer! Lååång semester, och dessutom garanterad ledighet i mellandagarna! Nu börjar jullovet närma sig sitt slut, och en ny termin väntar, en ny termin med fantastiska kollegor, och trevliga elever! Ja, jag har nog hamnat helt rätt i mitt yrkesval!

Ledigheten har dock varit väldigt uppskattad, och jag har hunnit med en hel del! I tisdags var jag och P på Netonnet och handlade för julklappspengar. Det resulterade i en ny fin, RÖD, köksmaskin till mig (på bilden är också mitt fina knivblock från obh nordica som jag fick av mina föräldrar i julklapp)!


Den kom genast till användning, då det beställdes plättar från karl'n på kvällen. Maskinen klarade både smet och grädde! Bra initiationstest! Dagen efter var det trettondagsafton, och jag som var ledig hela dagen, fixade rotfruktsgratäng, fläskkotletter och grönsallad till oss! Gott blev det!




Imorgon ska vi på bröllop i Borås, då Ps syster ska gifta sig! Grattis till dem! Jag har gjort praliner för glatta livet, som jag tänkte ge dem. Vissa satser har blivit bättre än andra, men jag måste säga att mina passionsfruktspraliner i hjärtform har både bra smak och rätt konsistens (för att hylla mig själv lite). Hoppas de blir glada för denna present med (ja, de kommer få något annat med!)!



Nu ska jag ta och fixa lite här hemma, kanske fundera lite över dagens middag. Misstänker att den kommer involvera rotfruktsgratäng, då jag gjorde galet mycket innan, och den behöver ätas upp.

//Sanno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar